fredag den 30. december 2011

Hvis nu

Men hvad hvis jeg droppede alt? Hvad hvis jeg burrede mig inde og udeblev fra alle sociale forpligtelser? Hvad hvis jeg bare lå under min dyne og stirrede ned i lagnet, hvad hvis jeg gjorde det hver dag? Hvad hvis jeg nægtede at gøre andet end præcis det, jeg havde lyst til? Hvad hvis jeg afskar mig selv fra alt elektronik og kun forlod min seng når det var allerhøjst nødvendigt? Hvad hvis jeg valgte, at det var sådan, det skulle være - hvis jeg ikke deltog i noget arrangeret - hvis jeg aldrig mere gik i skole og aldrig fik et job. Hvad hvis jeg nægtede at reagere på alt det, folk ville sige til mig, hvis jeg bare satte mig ned igen, hver gang de lod mig være i to sekunder?
 Ville de opgive mig? Ville de kunne tvinge mig? Ville jeg kunne holde til det?

***

Jeg kan godt lide at rejse mig fra sengen og komme ud og opleve noget. Jeg kan ikke lide bare at lade være med at adlyde, det ligger for dybt i mig, og jeg får dårlig samvittighed. Jeg gider heller ikke. Men hvad hvis nu jeg gjorde det? Udover at jeg ville dø, hvis jeg boede alene og ingen hjalp? Ville nogen gøre det, eller ville man bare tænke, at det måtte jeg selv om? Ville jeg havne på et af de der hjem? Hvad ville der ske med mig?

4 kommentarer:

  1. Meget særpræget. Godt skrevet. Jeg kunne heller ALDRIG finde på at gøre det, det ligger heller ikke i min måde at være på. Men vildt fedt!

    SvarSlet
  2. Tak! Jeg tror, at de færreste ville kunne gøre det, for ja - det er bare en så meget imod... ^^

    SvarSlet
  3. Then I would die... Probably? XD

    SvarSlet